Ακολουθεί η ανακοίνωση-καταγγελία της ΠΕΝΕΝ:
Αυτή η επικίνδυνη πρακτική οδήγησε στο φρικτό έγκλημα στο ‘’BLUE STAR HORIZON’’ και τον άδικο χαμό του Αντώνη Καργιώτη.
Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η πρακτική να ανοίγει ο καταπέλτης για να ριχτεί το ορμίδιο (heaving line) ή να επιχειρούνται χειρισμοί πρόσδεσης με ανοιχτό καταπέλτη. Όταν το πλοίο είναι σε κίνηση, ένα γλίστρημα, μια απώλεια ισορροπίας, ένας κλυδωνισμός ή μικρές αναταράξεις που συμβαίνουν συχνά αρκούν για να μετατραπεί ο καταπέλτης σε θανατηφόρα παγίδα. Ο σοβαρός τραυματισμός ακόμη και ο θάνατος σε τέτοιες συνθήκες είναι όχι απλώς πιθανός, αλλά σχεδόν βέβαιος.
Το απαράδεκτο φαινόμενο έχει περιοριστεί στο ελάχιστο στο λιμάνι του Πειραιά όμως εντοπίζεται εκτεταμένα στις νησιωτικές γραμμές, όπως και στο λιμάνι του Κερατσινίου που προσδένουν RO/RO. Η πρακτική αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι ευθύνες βαρύνουν τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους πλοιάρχους, που πρέπει να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τη νομοθεσία, αλλά και τις Λιμενικές Αρχές, που οφείλουν να έχουν συνεχή παρουσία να εποπτεύουν και να ελέγχουν τις αφιξοαναχωρήσεις των πλοίων. Αν υπήρχε ουσιαστική επιτήρηση και μηδενική ανοχή, τέτοιες παραβάσεις δεν θα υπήρχαν.
Απαιτούμε: Άμεση παύση του ανοίγματος του καταπέλτη πριν από την πλήρη πρόσδεση και ασφάλιση του πλοίου. Να διασφαλιστεί παντού ότι ο καταπέλτης παραμένει κλειστός μέχρι την ολοκλήρωση όλων των εργασιών πρόσδεσης.
Η ασφάλεια δεν είναι διαπραγματεύσιμη ούτε μπορούν να γίνονται εκπτώσεις ούτε υπόκειται σε «παραδόσεις» και «βιασύνες». Κάθε ανοχή φέρνει την επόμενη τραγωδία πιο κοντά…..
Η Διοίκηση
Υ.Γ. Ο Βασίλης Κικίλιας από το γραφείο του στο ΥΕΝ έχει την δυνατότητα να βλέπει καθημερινά αυτό το πρωτόγνωρο, τριτοκοσμικό και επικίνδυνο φαινόμενο υπονόμευσης της ασφάλειας. Ποια είναι η αντίδραση του;