Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Άγιος Νικόλαος» καταγγέλλει συγκριμένο δημοσίευμα. Συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:
Την 02/10/2025 η ιστοσελίδα PORTCITY – και πιθανόν και άλλες ιστοσελίδες ή έντυπα μέσα – φιλοξένησε ένα άρθρο του Προέδρου της «Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων», και Άτυπου Ρυθμιστή του Κλάδου κου Παύλου Ξηραδάκη, με τίτλο «Κανονισμοί ρυμούλκησης. Ο Κλέφτης και ο Ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται».
Η Πανελλήνια Ένωσή μας επιστρέφει τους χαρακτηρισμούς περί κλεφτών και ψευτών στον εμπνευστή των φωτογραφικών και μονοπωλιακού τύπου νομοθετημάτων, που μάλιστα χρησιμοποιώντας αβάσιμες στρεβλώσεις της πραγματικότητας τολμά να αποκαλεί ουσιαστικά ψεύτες και κλέφτες όλους τους έντιμους Έλληνες επιχειρηματίες ρυμουλκών πλοίων, που δεν είναι μέλη της εν λόγω Ένωσης και δεν ακολουθούν τη δική του πολιτική, δηλαδή να «κατασκευάζει και να προωθεί» τη νομοθεσία που τον βολεύει – σε αγαστή βεβαίως συνεργασία με μερικούς πρόθυμους εκπροσώπους της Πολιτείας και της Δημόσιας Διοίκησης –και να επιβάλλει στην αγορά και στον κλάδο με αυτό τον τρόπο τις φωτογραφικές νομοθετικές ρυθμίσεις και τις στημένες τεχνικές απαιτήσεις, ώστε να καθιερωθεί ένα σκληρό και κερδοσκοπικό καθεστώς ολιγοπωλίου σε όλη τη χώρα όσον αφορά στον κλάδο των ρυμουλκών/ναυγασωστικών πλοίων.
Το άρθρο του κου Π. Ξηραδάκη, που αναφέρεται γενικώς και αορίστως στην κερδοφορία του α΄εξαμήνου του Ο. Λ. Θεσσαλονίκης, προσπαθεί με παραπλανητικό και απόλυτα συκοφαντικό τρόπο να συνδέσει την κερδοφορία του Ο.Λ. Θεσσαλονίκης με τον Κανονισμό περί των Ρυμουλκών Πλοίων, που προ ενός έτους δημοσίευσε άνευ προειδοποίησης και χωρίς προηγούμενο διάλογο ο ανωτέρω Οργανισμός Λιμένα, και δυσφημεί ευθέως κάθε επιχειρηματία που άσκησε το νόμιμο δικαίωμά του να προσφύγει στη δικαιοσύνη για να προστατευθεί από την ανωτέρω απολύτως αιφνίδια αλλαγή των δεδομένων της αγοράς με το να επιβληθούν προδιαγραφές πολύ πέραν των προβλεπομένων εκ του Κανονισμού του ΠΔ 83/2022 και μάλιστα με απαίτηση άμεσης εφαρμογής.
Εσκεμμένα ο κος Παύλος Ξηραδάκης παραποιεί για μια ακόμη φορά την αλήθεια, όπως συνηθίζει, και αποκρύπτει το γεγονός ότι το ΠΔ 83/2022 – που θεσπίστηκε με τις δικές του ενέργειες και χωρίς διαδικασίες πραγματικής και διαδραστικής διαβούλευσης με τους Φορείς της Ναυτιλιακής Κοινότητας – χρειάστηκε 3 φορές να τροποποιηθεί μέχρι πρόσφατα και αυτό χάρη στις πρωτοβουλίες της Πανελλήνιας Ένωσής μας και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και των Ελληνικών Νηογνωμόνων, διότι ήταν «γραμμένο στο πόδι» και γεμάτο λάθη, ασάφειες και σφάλματα στους μαθηματικούς τύπους, σε σημείο που ακόμη και η ευστάθεια των ρυμουλκών ήταν αδύνατον να πιστοποιηθεί! Για αυτό και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος προέβη σε αναλυτική Μελέτη και πρότεινε άμεσες διορθώσεις, εκ των οποίων μόνο μερικές έχουν γίνει αποδεκτές…
Και παρόλα αυτά, ο κος Π. Ξηραδάκης τολμά ακόμα να μιλά για ασφάλεια, και να συκοφαντεί τα μέλη μας, αντί να σιωπά και να ευχαριστεί όλους όσους με τις ενέργειές τους κατόρθωσαν να τροποποιηθεί και να βελτιωθεί το ΠΔ 83/2022 σε ένα βαθμό, διότι παρά τις τροποποιήσεις εξακολουθεί να παρουσιάζει προβλήματα εφαρμογής στα περιφερειακά λιμάνια στα οποία διαφαίνεται ότι θα υπάρξει έλλειψη συμμορφώσεων ρυμουλκών τον επόμενο χρόνο.
Αυτό που ήθελε ο κος π.Ξηραδάκης – και το ομολογεί πλαγίως πλην όμως αρκετά σαφώς με το παραπάνω άρθρο – δεν ήταν ο πραγματικός εκσυγχρονισμός του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των υπηρεσιών ρυμούλκησης στην Ελλάδα, αλλά το να χρησιμοποιήσει το ΠΔ 83/2022 ως εργαλείο αποκλεισμού της πλειοψηφίας των ρυμουλκών από την αγορά, προκειμένου να ευνοηθούν τα συμφέροντα μιας μικρής ομάδας πλοιοκτητών για να ελέγξουν την αγορά και να διαμορφώσουν την κατάσταση και τις τιμές κατά το δοκούν, εκτός των όρων του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού.
Εάν επιθυμούσε όντως τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, θα είχε προτείνει διαβούλευση με τους Ναυτιλιακούς Φορείς, με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και με τον αρμόδιο επιστημονικό Φορέα δηλ. τον Σύλλογο των Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών (το μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος), που υπενθυμίζουμε ότι – τόσο εγγράφως όσο και με Ημερίδα που πραγματοποίησε – ενημέρωσε εξ αρχής και προειδοποίησε για την ανάγκη άμεσης ανάκλησης και τροποποίησης του ΠΔ 83/2022.
Όπως επίσης αποσιωπά ο κος Π. Ξηραδάκης το γεγονός ότι ο και ο Κανονισμός περί των ρυμουλκών του Ο.Λ. Θεσσαλονίκης τροποποιήθηκε και βελτιώθηκε, ακριβώς χάρη στους πλοιοκτήτες που κίνησαν την νόμιμη προς τούτο διαδικασία. Ας αφήσει λοιπόν στην άκρη την ψευδή, αβάσιμη και συκοφαντική δυσφήμιση των τίμιων πλοιοκτητών των ρυμουλκών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται και εξυπηρετούν εδώ και δεκαετίες το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και οι οποίοι δεν περίμεναν τον κο Π. Ξηραδάκη για να εκσυγχρονίσουν σε μια νύχτα τα πλοία τους, αλλά προέβησαν στην ανανέωση των πλοίων τους με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και τις ανάγκες της πραγματικής – και όχι της ολιγοπωλιακής – αγοράς και με οδηγό τον ελεύθερο και υγιή ανταγωνισμό.
Και θα του υπενθυμίσουμε, αν και δεν αναμένουμε απάντηση, ότι από κανένα από τα οικονομικά στοιχεία του Ο.Λ. Θεσσαλονίκης δεν προκύπτει ότι η κερδοφορία του ΟΛΘ σχετίζεται με τον αριθμό των ρυμουλκήσεων ή των ρυμουλκών που απαιτήθηκαν για κάθε πλοίο, δεδομένου μάλιστα ότι δεν πληρώνει ο Ο.Λ.Θ. τις ρυμουλκήσεις αλλά τα πλοία/χρήστες του λιμένα. Συνεπώς, τον καλούμε να σταματήσει τους άσκοπους εντυπωσιασμούς και την παράθεση άσχετων αριθμών για τη δημιουργία εντυπώσεων με προφανή σκοπό, όπως εξάλλου το καταγράφει και ο κος Π. Ξηραδάκης, να επηρεάσει την παρουσίαση/διαβούλευση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά για τον αντίστοιχο κανονισμό περί ρυμουλκών.
Και κλείνοντας θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε και το άλλο δημιούργημα/τερατούργημα του Εθνικού μας Ναυαγοσώστη, το ΠΔ 65/2023 – αυτό που οδήγησε στην ύπαρξη του απόλυτου μονοπωλίου στο τομέα του κλάδου των ναυαγοσωστικών, όπου υπό ελληνική σημαία έχουμε μόνο 1 ναυαγοσωστικό, το δικό του – και να ρωτήσουμε μήπως ήρθε η ώρα να ανακληθεί για να τροποποιηθεί άμεσα, καθώς η πολύτιμη βοήθεια που επί μέρες παρείχε το μόνο κατάλληλο και αδειοδοτημένο Ν/Γ πλοίο στο προσαραγμένο Φ/Γ πλοίο «MNKOSTAS» σημαίας Σιέρα Λεόνε στη Νότια Κρήτη, ήταν η τελική του βύθιση?
Παράλληλα θέτουμε και ένα ακόμη ερώτημα: Μήπως ήρθε επίσης ο καιρός το Υπουργείο Ναυτιλίας και οι Υπηρεσίες του να καταλάβουν ότι οι σοβαρές τομές και οι αποτελεσματικές νομοθετικές ρυθμίσεις στον τομέα της Ναυτιλίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό δεν γίνονται με «ολιγοπωλιακές βλέψεις», αλλά με σοβαρές διαβουλεύσεις με τους Φορείς της Ναυτιλιακής Κοινότητας, και ιδιαίτερα του Ναυτικού Επιμελητηρίου και με τη συμμετοχή των οικείων Επιστημονικών Φορέων, αλλιώς προκύπτουν νομοθετικά τερατουργήματα?
Πηγή: portnet.gr