Να αναβαθμιστεί η γραμμή των Κυθήρων! Οι παλαιότεροι θυμούνται το αντιστασιακό τραγούδι «τίνος είναι βρε γυναίκα τα παιδιά»; Η «πατρότητα» μιας πρόσφατης απόφασης επαναφέρει στα χείλη πολλών το τραγούδι (κάποιοι άλλοι προτιμούν να τραγουδούν «τα γαλάζια σου γράμματα κάθομαι και διαβάζω»)…
Σήμερα στα Κύθηρα ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης πανηγυρίζει για την επέκταση των συμβάσεων αγόνων ακτοπλοϊκών γραμμών από μονοετείς σε τετραετείς. Σημειώνει μάλιστα ότι «ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των νησιωτικών κοινωνιών». Είναι όμως έτσι; Είναι ένα αίτημα που κατατέθηκε από τους νησιώτες; Μήπως το ζητούσαν και άλλοι; Μήπως η ικανοποίηση είναι «κολοβή» και δεν περιλαμβάνει τις βασικές προϋποθέσεις που θέτουν οι κάτοικοι των νησιών μας και ειδικά οι Κυθήριοι και Αντικυθήριοι;
Ας το πάρουμε από την αρχή. Μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο μας θυμίζει:
Στις 22-2-2022 ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης σημείωνε ότι «οι πολυετείς συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας που έχουν αποφασιστεί πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσουν» https://www.mononews.gr/business/shipping/michalis-sakkellis-i-aktoploikes-eteries-epivarinthikan-me-130-ekat-evro-apo-tin-afxisi-ton-kafsimon
Στις 13-11-2024 σε όλα τα ΜΜΕ δημοσιευόταν η είδηση ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προωθεί πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές! https://www.mononews.gr/business/shipping/me-polyeteis-symvaseis-kai-sdit-tha-antimetopistei-to-provlima-ton-agonon-aktoploikon-grammon
Στις 6-5-2025 ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας κ.Κικίλιας ανακοίνωνε την υπογραφή τετραετών συμβάσεων για τις άγονες:https://cyclades24.gr/2025/05/agones-grammes-neoi-diagonismoi-4etous-diarkeias/
Επομένως, γιατί πανηγυρίζει ο κ. Δήμαρχος; Άλλοι είχαν ήδη αποφασίσει την επέκταση των συμβάσεων…
Απόφαση στην σωστή κατεύθυνση, αλλά «κολοβή»
Είναι όμως σωστή ή λάθος η απόφαση;
Κατά την άποψη μας είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά χωρίς τα βασικά στοιχεία που έπρεπε να περιλαμβάνει. Χωρίς αυτά δεν μας ικανοποιεί. Τι εννοούμε:
1) Η απόφαση δεν περιλαμβάνει απαίτηση προς την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές για αναβάθμιση της ποιότητας του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου. Στην ετήσια έκθεση της XRTC Business Consultants επισημαίνεται ότι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εκσυγχρονισμού, έχει διαθέσιμους πόρους 1,5 δισ. ευρώ έως το 2030, που μπορούν να δώσουν ώθηση σε «πράσινες» επενδύσεις και αντικατάσταση παλαιών πλοίων. Στην απόφαση του ΣΑΣ δεν υπάρχει καμία αναφορά…
2) Δεν υπάρχει πρόβλεψη για πλοίο αντικατάστασης. Απλά απαράδεκτο. Μπορούσε να υπάρξει αίτημα του ΣΑΣ προκειμένου για το σύνολο των άγονων να υπάρχει τουλάχιστον ένα πλοίο αντικατάστασης.
3) Σε ότι αφορά τα Κύθηρα παραμένει η πρόβλεψη για πλοίο κατηγορίας 3. «Κάτι μας λέει» ότι για πολλά χρόνια θα «φορτωθούμε» πλοίο που είναι αναξιόπιστο, που ακυρώνει εύκολα δρομολόγια (ακόμα και όταν δεν υπάρχει απαγορευτικό) και πολλές φορές αδυνατεί να «δέσει» στο Διακόφτι και στα Αντικύθηρα… Ίσως έχει την ίδια λογική με τον πρώην Υπουργό Ναυτιλίας κο Στυλιανίδη που απάντησε σε σχετική ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ότι «δεν υπάρχει Δημοσιονομικός χώρος» . Βεβαίως για τα υπερκέρδη των Τραπεζών και της Ενέργειας δεν υπάρχει πρόβλημα Δημοσιονομικού χώρου για την Νέα Δημοκρατία, δεν διανοείται καν να τα φορολογήσει για να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες των νησιών για παράδειγμα. Λεφτά υπάρχουν μόνο για μονοπώλια, «Φραπέδες» και «Χασάπηδες».
Ο κ. Χαρχαλάκης και ο ΣΥΡΙΖΑ
Ταυτόχρονα ο καταδικασμένος για συκοφαντία Δήμαρχος-κομματάρχης συνεχίζει τα ψέματα, υπηρετώντας κυβερνητικές πρακτικές. Την περασμένη εβδομάδα εγκαλούσε τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για τα προβλήματα των Κυθήρων, (ενώ εδώ και έξι χρόνια κυβερνά η δική του αγαπημένη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη).
Την ίδια στιγμή, στο διαδίκτυο κουνάει το δάχτυλο σε πολίτες, υποστηρίζοντας πως «δεν ξέρουν», ενώ εκείνος «ξέρει» επειδή παραβρέθηκε στις συνεδριάσεις του Σ.Α.Σ. Ε, λοιπόν, κ. Δήμαρχε, αν πράγματι ξέρετε, αποδείξτε το:
-Δώστε τώρα στη δημοσιότητα τα πρακτικά του Σ.Α.Σ. μαζί με τις δικές σας εισηγήσεις. Και ειδικά
-Πείτε μας πόσες φορές ζητήσατε αναβάθμιση του πλοίου που εξυπηρετεί τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα σε κατηγορία 1 ή 2.
-Πείτε μας πόσες φορές διαμαρτυρηθήκατε επίσημα για την ακαταλληλότητα του Aqua Jewel, που αδυνατεί να προσεγγίσει τα λιμάνια μας ακόμη και με 4–5 μποφόρ, δυσφημίζοντας καθημερινά τα νησιά μας.
Η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Κυθήρων σας θυμίζει στις επίσημες δημόσιες τοποθετήσεις μας για το ακτοπλοϊκό:
13 Δεκεμβρίου 2024 – «Οι νησιώτες δεν είμαστε πολίτες Β’ κατηγορίας»
17 Ιανουαρίου 2025 – «Να αναβαθμιστεί άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων και Αντικυθήρων»
28 Ιανουαρίου 2025 – Αλ. Μεϊκόπουλος: «Άμεση παρέμβαση για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό»
14 Φεβρουαρίου 2025 – «Πλοία; Υπάρχουν…»
18 Φεβρουαριου 2025 - Μεϊκόπουλος σε ΥΝΑΝΠ:«Διασφαλίστε την αξιοπιστία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων»
13 Μαρτίου 2025 – «Δεν έχω συγκοινωνία…»
Αντί, λοιπόν, να μας κουνάτε το δάχτυλο, κ. Χαρχαλάκη, ηρεμήστε…
Οι ανάγκες των νησιωτών δεν προσφέρονται για μικροκομματικά παιχνίδια, δεν είναι το όχημα για την προσωπική ανάδειξη κανενός…
Χαιρετίσματα λοιπόν στην εξουσία.