Πρόσφατα Νέα

«Ο ΟΛΠ και το Υπουργείο Ναυτιλίας μας εξαπατούν» του Γιάννη Καρδαρά

 • Ο Δήμαρχος  ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ στις 2-6-2022 κατέθεσε στην Εισαγγελία Πειραιώς  Μηνυτήρια Αναφορά «ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ  ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΠ ΑΕ» παρά τις πρόσφατα εκδοθείσες μετά από αίτηση πολιτών αποφάσεις του ΣτΕ. (κυρίως  την 547/2022) .(βλπ 547/2022 απόφαση με δικηγόρο το  Γ. Μπάλια και διάδικο εμέ και άλλους αιτούντες δημότες και πολίτες.)
• Είναι γνωστό με τις 547-548-549/11-3-2022 Αποφάσεις του ΣτΕ (Ολομέλεια) έχουν ακυρωθεί  οι με αρ. 78,79,80,81/2019 Αποφάσεις της «ΕΣΑΛ» του Υπ. Ναυτιλίας που αδειοδότησαν όλα τα έργα (υποχρεωτικές επενδύσεις και πρόσθετες) στο λιμάνι του Πειραιώς. Το ΣτΕ έκρινε ότι  ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ  ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΝΟΜΙΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ «MASTER  PLAN» (Γενικού Προγραμματικού Επιχειρησιακού Σχεδίου)   του  ΟΛΠ ΑΕ (COSCO ) ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ «ΣΜΠΕ» (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων)  ΠΡΟ ‘Η ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟ «MASTER PLAN»  όπως απαιτείται από την Κοινοτική  και την   Eλληνική Νομοθεσία. Επίσης έκρινε ότι  ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ «ΣΜΠΕ ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞ’ ΑΡΧΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ αυτής».
 

• Στις 14-3-2022,ευθύς ως περιήλθε εις χείρας μου η απόφαση 547/2022 του ΣτΕ, την κοινοποίησα στο «Υπ. Ναυτιλίας», στο «Υπ. Περιβάλλοντος», στο «Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά», την «Περιφέρεια Αττικής», την «Εισαγγελία Πειραιά» και ζήτησα την άμεση διακοπή όλων των εργασιών σε όλα τα έργα τονίζοντας την παράγραφο 19 του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ ότι «…… τα έργα εκφράζουν το σχέδιο συνολικής αναμόρφωσης του λιμένα ……» και όντως αρχικά διακόπηκαν οι εργασίες.

• Επειδή ο ΟΛΠ συνέχισε τις εργασίες στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα στις  10-6-2022 απηύθυνα νέο ΕΞΩΔΙΚΟ προς του κ.κ. Υπουργούς Ναυτιλίας, Υποδομών & Περιβάλλοντος, Κεντρικό Λιμεναρχείο, Περιφέρεια Αττικής και Εισαγγελία Πειραιά λαμβάνοντας αρ. πρωτ. εισερχομένων από όλα τα Υπουργεία & τις Υπηρεσίες αναμένοντας σύμφωνα με τον νόμο τις απαντήσεις τους.
 

• Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ  διαχειρίζεται κοινοτικά κονδύλια και ειδικά για τους νέους προβλήτες κρουαζιέρας έχει υπάρξει έγκριση(C2013/28-6-2013) και έχει ήδη εκταμιεύσει  20 εκατομμύρια  ευρώ ενώ έχουν κοινοποιηθεί στις υπηρεσίες της πλείστα όσα εξώδικα με προειδοποιήσεις ότι δεν υπήρχαν νόμιμες αδειοδοτήσεις των έργων προ της έκδοσης των πρόσφατων αποφάσεων του ΣτΕ (βλέπετε ανωτέρω). 

• Ειδικά το «ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ»  με τα από 5-4-2022 και από 16-5-2022 ΕΓΓΡΑΦΑ του έχει ζητήσει διευκρινήσεις από  τον Υπ. Ναυτιλίας (και ειδικότερα από την  Νομική του υπηρεσία), εάν οι αποφάσεις του ΣτΕ αφορούν μόνο τους προβλήτες κρουαζιέρας ή όλα τα έργα (είτε αφορούν υποχρεωτικές είτε πρόσθετες επενδύσεις)  και ότι το «Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά» τελεί εν αναμονή σχετικών οδηγιών προκειμένου να προχωρήσει σε ενέργειες ως αρμόδια υπηρεσία για να απαγορεύσει την συνέχιση των εργασιών στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα.
 

• Μέχρι σήμερα 22-6-2022 (2 ½ μήνες) το «Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς» δεν έχει λάβει τις αιτηθείσες «διευκρινήσεις». 

• Στο μεταξύ ο  Δήμος Περάματος έχει εκδώσει ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «… ότι πρέπει να ενημερώνεται ο ΔΗΜΟΣ για να καταθέτει απόψεις.  Σε ότι αφορά τα έργα τον ΟΔΔΥ, στα σύνορα δύο Δήμων,  διαφωνεί ο Δήμος τόσο με τον χρόνο όσο και τον τρόπο που θα γίνει το έργο…….»
 

• Κατά την νομική μου άποψή, αλλά και άλλων έγκυρων νομικών κύκλων, οι απόφασεις και ειδικότερα η 547/2022 της ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ δεν χρήζει ερμηνείας ή διευκρινήσεων καθ’ ότι  ρητά αναφέρεται, άνευ αμφισβήτησης, ότι  αφορά όλα τα έργα του ΟΛΠ ΑΕ και επί προσθέτως  ακυρώνει όλες τις αποφάσεις αδειοδότησης των έργων στο λιμάνι του Πειραιά  και προφανώς τα έργα στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα.

• Μετά την ανωτέρω απείθεια στις αποφάσεις του ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου μαζί με άλλους πολίτες ετοιμάζουμε ΑΝΑΦΟΡΑ στην Εισαγγελία, μηδέ του Αρείου Πάγου εξαιρουμένου,  για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος και για ποινικές κυρώσεις, για την  βλάβη του περιβάλλοντος καθώς και για βλάβη των συμφερόντων του Δημοσίου που συγχρηματοδοτεί το έργο τουλάχιστον των προβλητών της κρουαζιέρας μέσω της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ. Ως γνωστόν η  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ διαχειρίζεται κοινοτικά κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης 2007-2013 με συγχρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου (Από τα 113,9 εκατομμύρια ευρώ του έργου η ΕΕ καταβάλει 96,9 εκ. ευρώ, αρκετά εκατομμύρια συγχρηματοδοτεί το Ελληνικό Δημόσιο, και μόνο  6,1 εκ. ευρώ ο κινεζικός κολοσσός COSCO).
 

• Επίσης εξετάζουμε την δυνατότητα προσφυγής στην Ε.Ε. προκειμένου να ακυρωθεί ειδικά  η χρηματοδότηση  των  προβλητών κρουαζιέρας για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και της ιστορικής κληρονομιάς  αφού ως γνωστόν  κατασκευάζοντο μέχρι την διακοπή των έργων σε επαφή με τα «Κονώνεια Τείχη» και το «Ταφικό Μνημείο του Θεμιστοκλή» στην Πειραϊκή αλλοιώνοντας το γεωγραφικό και το φυσικό τοπίο .

• Στις 8-6-2022 έληξε η προθεσμία για ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ επί  της από  2-6-2021 «καθυστερημένα κατατεθείσης από το Υπ. Περιβάλλοντος»  ΣΜΠΕ  (η οποία όμως κατά το ΣτΕ δεν θεραπεύει την απ’ αρχής έλλειψη της) οπότε σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο  χρειάζεται η κατάθεση νέας ΣΜΠΕ και νέου MASTER PLAN). Πολίτες έχουμε καταθέσει απόψεις εμπρόθεσμα για να έχουμε δικαίωμα να προσφύγουμε και πάλι στα Δικαστήρια.
 

• Στο μεταξύ σε συνέχεια της καθυστερημένα από 2-6-2021 κατατεθείσης από το Υπ.Περιβάλλοντος «ΣΜΠΕ» και η πρόσφατη υπό την μορφή Συμπληρωματικού υπομνήματος «ΣΜΠΕ» απορρίφθηκε από τους Δήμους

Γιάννης Καρδαράς
Δικηγόρος στον Α.Π.
Pin It

Ροή ειδήσεων

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.