Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου, 2018

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011 18:31

Π.Ν.Ο.: «Απολογισμός και αγωνία»

fortigaploia-1Το Γενικό Συμβούλιο αφού εξέφρασε κατ’ αρχήν την αμέριστη αλληλεγγύη του στους εργαζομένους όλου του κόσμου, που αγωνίζονται για την προστασία και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, διεκήρυξε ότι αγωνίζεται για την διεθνή ειρήνη και τον αφοπλισμό και εξέφρασε έντονη διαμαρτυρία για πράξεις βίας και πολέμου, που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων και των αμάχων γενικότερα, δηλώνοντας βαθιά ανησυχία για τις συνεχιζόμενες πειρατικές επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στον Κόλπο του Άντεν και απαιτεί την άμεση λήψη μέτρων προστασίας των πληρωμάτων τους.

Το Γενικό Συμβούλιο κατ’ αρχήν κατεδίκασε την πολιτική κινητοποίηση και επίταξη προσωπικών υπηρεσιών ναυτικών (πολιτική επιστράτευση) των Ελλήνων ναυτεργατών που επιβλήθηκε από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για δεύτερη φορά στην πολιτική του ιστορία και απαίτησε την κατάργηση της αντιδημοκρατικής και εκτός κοινωνικών ερεισμάτων νομοθεσίας, που παραπέμπει σε σκοτεινές για το εργατικό κίνημα της χώρας μας εποχές.


Ακολούθως το Γενικό Συμβούλιο απέρριψε την συλλογιστική που διατυπώνεται, ότι οι εργαζόμενοι θα είναι εκείνοι που θα σηκώσουν το βάρος των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2008 με την κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος των ΗΠΑ, γιατί οι μόνοι που δεν ευθύνονται για την κρίση αυτή είναι οι εργαζόμενοι, αλλ΄ αντίθετα, είναι αποτέλεσμα de facto αποτυχίας των κανόνων της αγοράς και ειδικά σε ό,τι αφορά την Ελλάδα με αποτροπιασμό απέρριψε το περιεχόμενο του Μνημονίου που υπέγραψε η χώρα μας με την Τρόικα απαιτώντας την ανάκληση και κατάργηση του σχετικού Ν. 3845/2010 και του Εφαρμοστικού Νόμου για το μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν. 3986/2011).

Απαίτησε επίσης το Γενικό Συμβούλιο την διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τον Ο.Ν. με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών του.
Ζητεί την επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και την αξιοποίηση του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.

Εκφράζοντας την βαθύτατη ανησυχία του το Γενικό Συμβούλιο για την απροθυμία των νέων να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, επισημαίνει ότι το άμεσο αποτέλεσμα να στερεύει επικίνδυνα η δεξαμενή του έμψυχου δυναμικού – αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων - για την στελέχωση των πλοίων μας.

Σε αναφορά με την προηγούμενη διαπίστωση το Γενικό Συμβούλιο εκδήλωσε την έντονη ανησυχία του για την μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων στα υπό ελληνική σημαία πλοία και την συνεχιζόμενη μετανηολόγηση χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων σε σημαίες ευκαιρίας, που συνιστούν μορφή κεφαλαίου που δεν υπόκειται σε κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.

Το Γενικό Συμβούλιο έκρινε ως επιτακτική ανάγκη την χάραξη εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, περιεχόμενο και κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας κατ΄αυτό τον τρόπο την προσφορά του Έλληνα ναυτεργάτη – εν ενεργεία και απόμαχου – στην δημιουργία της ελληνικής ναυτιλίας.


Ακόμη το Γενικό Συμβούλιο διεκδίκησε : α) Την διατύπωση συγκεκριμένων κινήτρων για την προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, σύμφωνα με τις ολοκληρωμένες προτάσεις της ΠΝΟ, που πρέπει να κινούνται και προς την κατεύθυνση της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωτίστως δε στην ανάγκη αναβάθμισης του ΚΕΣΕΝ, ειδικότερα δε την άμεση πρόσληψη καθηγητών με διαφανή και αξιοκρατικά κριτήρια για την ομαλή λειτουργία των σχολών αυτών, περιλαμβανομένης της υλικοτεχνικής υποδομής του Κέντρου, ώστε να ανταποκριθεί πλήρως προς τον σκοπόν που καλείται να επιτελέσει, β) Την βελτίωση λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, δίνοντας έμφαση, ανάμεσα στα άλλα, στην πρακτική εκπαίδευση των σπουδαστών, σύμφωνα με τα διεθνώς προβλεπόμενα και τις εκάστοτε απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), γ) Την αναβάθμιση των επιπέδων ασφαλείας των πλοίων, την αυστηρή εφαρμογή των μέγιστων ωρών εργασίας και ελάχιστων ωρών ανάπαυσης των ναυτεργατών και την αποφυγή της εντατικοποίησης της εργασίας – ιδιαίτερα στα επιβατηγά πλοία – που οδηγεί στην κόπωση και το άγχος, παράγοντες που αποδεδειγμένα ευθύνονται για την πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων, δ) Την πρόσληψη Ραδιοτηλεγραφητών-Ραδιοηλεκτρονικών στη Ναυτική Εκπαίδευση.

Το Γενικό Συμβούλιο κατέστησε, επίσης, σαφή την απόφαση του να διεκδικήσει :

 

1) Την αυστηρή εφαρμογή της δεκάμηνης απασχόλησης των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα, του εννεάμηνου στελέχωσης Μεσογειακών/Τουριστικών πλοίων και τη οριστική λήξη της γνωστής μεθόδευσης των «ειδικών συνθέσεων» που ποτέ δεν αιτιολογούν την έκδοσή τους και αποκλειστικά στοχεύουν στη μείωση των θέσεων εργασίας.


2) Την ανάκληση των όρων όλων των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης πλοίων που προβλέπουν την κατά παρέκκλιση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου ανεξέλεγκτη πρόσληψη αλλοδαπών ναυτεργατών και ειδικότερα ανάκληση της τροποποίησης του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων με την οποίαν επέρχεται επιδείνωση σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας κυρίως του κατωτέρου πληρώματος των Ελλήνων ναυτεργατών.

3) Την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ, την καταπολέμηση της ανεργίας και την χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.


4) Την διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα Ιδιωτικού Δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.

5)Την καθιέρωση Βοηθού Ηλεκτρολόγου στα Επιβατηγά – Ακτοπλοϊκά πλοία από 1500 έως 8000 κοχ.


6) Την παράταση ναυτολόγησης των συναδέλφων ασυρματιστών σε επιβατηγά πλοία (Π.Δ. 28/2000) προκειμένου να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος χρόνος από την ενεργό δράση των ασυρματιστών και να αποφευχθεί το οξύ κοινωνικό πρόβλημα που τους απασχολεί.

7) Την άμεση επικύρωση από τη χώρα μας της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας που συνιστά την Χάρτα των Δικαιωμάτων των Ναυτεργατών με στόχο την προστασία των εργασιακών τους δικαιωμάτων.


8) Την έξοδο από τη στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες.
Ακόμη το Γενικό Συμβούλιο τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση ότι απαιτεί :

Την επανασύσταση, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και να πάψουν επί τέλους οι πειραματισμοί της Κυβέρνησης με τη ναυτιλία, ώστε να μη χαθεί και άλλος χρόνος, εξαιρετικά πολύτιμος γα το παρόν αλλά και το μέλλον της ναυτιλίας μας και ειδικότερα των Ελλήνων ναυτεργατών.

Την διατήρηση της αυτονομίας και αυτοτέλειας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.

Την απρόσκοπτη χρηματοδότησή του από τον κρατικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, με διατήρηση επίσης των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.

 

Το Γενικό Συμβούλιο διεκδικεί την άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα πλοία γιατί με τον τρόπο αυτό δεν αντιμετωπίζεται η μάστιγα της πειρατείας και η προστασία των ναυτεργατών για ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του Ελληνικού κράτους, αντίθετα αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ παράλληλα ασκείται ψυχολογική βία στους ναυτεργάτες από την παρουσία των φρουρών αυτών.

 

Την ανάκληση της άδικης Γνωμοδότησης 111/2008 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τροποποίηση του 3569/2007 ώστε η εξαγοραζόμενη θαλάσσια υπηρεσία να προσμετράται για τον υπολογισμό του ύψους της χορηγητέας σύνταξης.


Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Τηλεοπτική άδεια διεκδικεί ο
Βαγγέλης Μαρινάκης
 
Ο Γ. Μώραλης ανακοίνωσε
την υποψηφιότητά του
για το Δήμο Πειραιά

Τέλος στις σχέσεις της Μπαρτσελόνα
με Ριβάλντο και Ρολαντίνιο

«Με τον Κλεισθένη μειώνεται
η Δημοκρατία…»

Γεγονότα

25 Χρόνια ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ:
Το Πέρα(σ)μα στη Δημιουργία

Ανακατασκευή από την ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ της πλατείας στο Καλοχώρι 

Επίσκεψη του Υπ. Μεταφορών της
Κίνας στο Λιμάνι του Πειραιά 

podosfairiki_synerg.logo1
Cruiseway Travel: Ονειρεμένες
κρουαζιέρες και φέτος
στην Αδριατική

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

19 Οκτωβρίου 2018, 15.07
«Με τον Κλεισθένη μειώνεται η Δημοκρατία…»
Του Σπύρου Σπυρίδων*    «Με τον...
18 Οκτωβρίου 2018, 00.00
Πρόσφυγες με αναπηρία: Η αφανής τραγωδία
Η αφανής τραγωδία που βιώνουν οι...

Ναυτιλία

18 Οκτωβρίου 2018, 19.58
Λύση στο πρόβλημα συγκοινωνίας των Διαπόντιων νησιών
Τη δρομολόγηση πλοίου που θα...
18 Οκτωβρίου 2018, 19.47
Χορήγηση χρηματικών βραβείων από την «Εστία Ναυτικών»
Από το αρμόδιο τμήμα της Εστίας Ναυτικών...
18 Οκτωβρίου 2018, 00.00
Η Celestyal Cruises «αποχαιρετά μουσικά» τη φετινή χρονιά
H Celestyal Cruises προσφέρει και φέτος στους...

Πειραιάς

19 Οκτωβρίου 2018, 14.56
Ο
Ο 32ος Βαρτζάκειος Δρόμος τελεί υπό την...
18 Οκτωβρίου 2018, 00.13
ΟΑΣΑ: Τροποποίηση δρομολογίων λόγω έργων ΤΡΑΜ
Με στόχο την ενημέρωση και την καλύτερη...