Ναυτιλία
Μονοπώλιο η αγορά αποβλήτων στον Πειραιά


Να παραμείνει κλειστή η αγορά των αποβλήτων ναυπηγοεπισκευής αποφάσισε ο…φιλελεύθερος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, προκαλώντας τις αντιδράσεις των άμεσα ενδιαφερόμενων, στη συγκεκριμένη περίπτωση επιχειρηματιών και εργαζομένων. Σοβαρά ερωτηματικά προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις, καθώς αγνοούνται και η ευρωπαϊκή νομοθεσία και οι περιβαλλοντική και όχι μόνο καταστροφή που προκαλείται από τα συνεχιζόμενα - ειδικά τα τελευταία χρόνια - τραγικά συμβάντα θαλάσσιας ρύπανσης.
Τις έντονες αντιδράσεις επιχειρηματιών αλλά και εργαζόμενων στο χώρο της ναυπηγοεπισκευής έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, να εγκρίνει το Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ, σύμφωνα με το οποίο οι επιχειρήσεις στο χώρο της ναυπηγοεπισκευής είναι υποχρεωμένες να παραδίδουν τα απόβλητα της δραστηριότητας τους σε μία και μόνον συγκεκριμένη εταιρεία.
Με την εταιρεία αυτή έχει σύμβαση ο ΟΛΠ, οι υπηρεσίες παρέχονται στη βάση συγκεκριμένου τιμολογίου και δεν επιτρέπεται στις επιχειρήσεις ναυπηγοεπισκευής να παραδίδουν απόβλητα σε εταιρείες δικής τους.
Η επιμονή της κυβέρνησης σε αυτή τη μονοπωλιακή πρακτική, ανεβάζει στα ύψη το κόστος της παροχής υπηρεσιών ναυπηγοεπισκευής και “διώχνει” πλοία από το Πέραμα για άλλες χώρες, με συνέπεια σημαντικές απώλειες σε έσοδα και θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με το δικό μας ρεπορτάζ, αλλά και από πληροφορίες, προερχόμενες από γνώστες των παρασκηνίων πέριξ της Ακτής Μιαούλη, η απόφαση έγκρισης του υπουργού Ναυτιλίας, όχι μόνο αντίκειται στην Κοινοτική Οδηγία 2000/59 και είναι αντίθετη με σχετική Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων που προήλθε μετά από καταγγελία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), αλλά ακυρώνει στην πράξη απόφαση του 2016 του υπουργού Ναυτιλίας επί ΣΥΡΙΖΑ κ. Δρίτσα, με την οποία ενσωμάτωνε τις κατευθυντήριες γραμμές της Οδηγίας και απελευθέρωνε την αγορά αποβλήτων ναυπηγοεπισκευής.
Πολλά ερωτηματικά, τέλος, προκαλεί και το γεγονός ότι, ενώ ήταν ήδη γνωστό από τις 24 Ιουλίου 2020 με βάση τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ότι στις 28 Ιουλίου 2020 θα συνεδρίαζε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, προκειμένου να αποφασίσει επί του θέματος, ο Υπουργός Ναυτιλίας έσπευσε να εγκρίνει το Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ μια ημέρα νωρίτερα, στις 27 Ιουλίου, χωρίς να λάβει υπόψη του την Απόφαση της Αρχής.
Τα συμπεράσματα δικά σας …
Πηγή:bigbusiness.gr
Νεότερες ειδήσεις:
- 24/09/2020 00:00 - Η ανάδειξη της ελληνικής ναυπηγικής παράδοσης και της ναυτικής ιστορίας
- 23/09/2020 23:10 - Το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής
- 23/09/2020 23:07 - Η Πρέσβειρα της Ιταλίας στον ΟΛΠ
- 21/09/2020 16:06 - ΠΕΝΕΝ: 24ωρη απεργία την Πέμπτη
- 21/09/2020 16:00 - Συμμετοχή της ΟΛΠ Α.Ε. στο Συνέδριο Ελληνικών Επιχειρήσεων
Πρόσφατες ειδήσεις:
- 17/09/2020 10:18 - Βήματα απεγκλωβισμού των Ναυτεργατών από το «ANGELIC GLORY»
- 17/09/2020 00:00 - Στον αέρα 800 επαγγελματικά σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου…
- 16/09/2020 00:00 - Το κρουαζιερόπλοιο “Mein Schiff 6” στο Λιμάνι του Πειραιά
- 15/09/2020 18:27 - Καταγγελία για αποκλεισμό της ΠΕΝΕΝ από το ΝΑΤ
- 15/09/2020 18:20 - Πετάνε έξω τους επαγγελματίες από την Μαρίνα Αλίμου