Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 09 Σεπτεμβρίου 2020 16:02

«Τραγικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου»

logoartc_f
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ για τις τραγικές καθυστερήσεις από το Υπ. Ναυτιλίας στην εφαρμογή του ΜΙ, μέσα από δελτία τύπου- πυροτεχνήματα:
 
Κατά τη συνήθη πρακτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επικοινωνία και η διαφήμιση, μπαίνουν πάνω από την ουσία. Ακριβώς τον ίδιο κανόνα ακολούθησε και η χθεσινή πομπώδης δήλωση του κ. Πλακιωτάκη περί «στήριξης των νησιωτικών επιχειρήσεων με 75εκ ευρώ μέσω του ΜΙ».
 
Η αλήθεια είναι πως τα 75εκ είναι οι ετήσιοι πόροι που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προϋπολογίσει για το σκέλος των επιχειρήσεων, όταν σχεδίαζε και εφάρμοζε το Μεταφορικό Ισοδύναμο. 
 
Η συγκεκριμένη ΚΥΑ, όχι μόνο δεν ανακαλύπτει την Αμερική, αλλά πρόκειται για υποχρεωτικό μέρος μιας διαδικασίας που ο νόμος του ΜΙ αναφέρει και ανοίγει τον δρόμο για την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών από πλευράς επιχειρήσεων, για τις μεταφορές που πραγματοποίησαν εντός του 2020. 
 
Επιμελώς κρύβει η ηγεσία του Υπουργείου είναι ότι η εν λόγω Απόφαση θα έπρεπε να έχει εκδοθεί ήδη από τον Δεκέμβρη του 2019, γεγονός που δεν συνέβη, προκαλώντας ουσιαστικά προβλήματα στην ρευστότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων, αφού εδώ και 9μήνες, που η πλατφόρμα του μέτρου είναι κλειστή, οι επιχειρήσεις δεν έχουν καταθέσει τα συναφή αποδεικτικά τιμολόγια, ώστε να λάβουν την οικονομική στήριξη που δικαιούνται. 
 
Η αναφορά, στην ανακοίνωση του Υπουργείου, ότι «για πρώτη φορά εντάσσονται επιχειρήσεις  του πρωτογενούς τομέα στους ωφελούμενους ΚΑΔ» είναι ένα ψέμα, αφού έτσι όπως το μέτρο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε, τους κλάδους αυτούς τους συμπεριελάμβανε εξ αρχής.  
 
Η ένταξη των επιχειρήσεων της Κρήτης συμπεριλαμβανόταν σε έτοιμη Υπουργική Απόφαση που είχαμε αφήσει στο γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας το καλοκαίρι του 2019. Ένα χρόνο και κάτι μετά, αποφάσισε επιτέλους να την υπογράψει. 
 
Αντί ο Υπουργός να βγάζει κενού περιεχομένου Δελτία Τύπου, απλά και μόνο για λόγους εντυπωσιασμού, θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη από τους νησιώτες και τους επιχειρηματίες των νησιών για την απαράδεκτη καθυστέρηση που έχει επιδείξει στην υλοποίηση του μέτρου. Ενώ θα πρέπει να μας απαντήσει, πότε ο ίδιος είχε κάνει σωστή εκτίμηση της νησιωτικής πραγματικότητας; Τώρα που αναγνωρίζει το Μεταφορικό Ισοδύναμο σαν το μόνο εργαλείο στήριξης των νησιωτικών επιχειρήσεων ή όταν δεν το ψήφιζε στη Βουλή;   
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Ποιους ενοχλεί ο Πολυχώρος
Λιπασμάτων …»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

29 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Συμφωνία των Πρεσπών: Από «εθνική ήττα» σε «ιστορική» συμφωνία
Μετά το σάλο που ξέσπασε από το...
27 Σεπτεμβρίου 2020, 01.57
«Νέα δόξα για την πέτσινη δημοσιογραφία»
Η Συσπείρωση Δημοσιογράφων –...

Πειραιάς

28 Σεπτεμβρίου 2020, 23.12
 Νέος Πρόεδρος στον Εμπορικό Σύλλογο ο Θ. Καπράλος
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 15.36
Επιχείρηση «σκούπα» στο κυριακάτικο παζάρι
Συντονισμένη επιχείρηση-«σκούπα» του...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
 Δ. Γκερλές: Τραγέλαφος η υπόθεση του Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά
Για τη νέα πρόταση όσον αφορά στην...