Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2020 00:00

«Πειραιάς για όλους»:Τα ανοιχτά ζητήματα της Α' Δημοτικής Κοινότητας

Ο «Πειραιάς για όλους» συγκέντρωσε και κατέγραψε τα ανοιχτά ζητήματα της Α' Δημοτικής Κοινότητας και σε μορφή υπομνήματος κατατέθηκαν από τους κοινοτικούς συμβούλους Νικολέττα Αλιφραγκή και Ευάγγελο Δαρζέντα στο τελευταίο Συμβούλιο της Α' Δημοτικής Κοινότητας, με αφορμή τη συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα. Η δημοτική πλειοψηφία προσπάθησε να αποφύγει τη συζήτηση ζητώντας "πρώτα να ψηφίσουν" και μετά "να συζητήσουν"! Δεν τα κατάφερε.
 
Η ανάπλαση της Πειραϊκής 
 
Η ανάπλαση του παραλιακού δρόμου και του αρχαιολογικού χώρου είναι έργο ενταγμένο και χρηματοδοτούμενο από την ΟΧΕ του Δήμου Πειραιά. Όπως διαπιστώνεται, τόσο οι μελέτες όσο και η εκτέλεση των έργων -και στην Πειραϊκή και σε άλλα τεχνικά έργα- είναι δραματικά εκτός χρονοδιαγράμματος. Παρά τη θέση μας στην αντιπολίτευση, από την πλευρά μας έχουμε κάνει όλες τις κινήσεις για να βοηθήσουμε στην ωρίμανση του έργου με παρεμβάσεις στην Αντιπεριφέρεια Πειραιά, τις υπηρεσίες του Δήμου Πειραιά και την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος, προκειμένου να μη χαθούν οι πόροι, αυτοί να εκτραπούν σε άλλες δράσεις και έργα. Και κινδυνεύει, άρα, να μην υλοποιηθεί ο «μεγάλος αρχαιολογικός παράκτιος περίπατος» του Πειραιά.
 
Η καθαριότητα στα βράχια της Πειραϊκής
 
Η καθαριότητα του χώρου δεν έχει καμία σχέση όμως με την ανάπλαση. Ο χώρος είναι δραματικά εγκαταλειμμένος. Η ακτή της Πειραϊκής δεν είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου Πολιτισμού αλλά του Δήμου Πειραιά μετά από παραχώρηση από τον ΟΛΠ το 2004 και το 2016. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει μεν την απόλυτη εποπτεία αλλά δεν απαγορεύει στον Δήμο Πειραιά να καθαρίσει τα βράχια/τον αρχαιολογικό χώρο. Πρόκειται για κοινόχρηστο ελεύθερο χώρο όπως είναι και οι λοιποί μη περιφραγμένοι αρχαιολογικοί χώροι της Μαρίνας Ζέας, του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, του ΟΛΠ, της Υπηρεσίας Φάρων και της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Εξάλλου εδώ και χρόνια εκεί οι ιδιοκτήτες ή οι χρήστες καθαρίζουν κανονικά. Χρειάζεται συνεννόηση του Δήμου με την αρχαιολογική υπηρεσία και εκκίνηση του καθαρισμού. Η παράταξή μας έχει κατά καιρούς καθαρίσει τα βράχια χωρίς καμία όχληση με απλή ενημέρωση των αρχαιολόγων. Τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Ο Δήμος λοιπόν μπορεί να ξεκινήσει την καθαριότητα χωρίς δικαιολογίες!
 
Επισκευές σε κιγκλιδώματα και πεζοδρόμια
 
Αντιστοίχως, τα κιγκλιδώματα και τα πεζοδρόμια της Πειραϊκής είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του Δήμου. Η επισκευή των σκουριασμένων μετάλλων, των σπασμένων πλακών κ.λπ. Να προχωρήσουν οι αναγκαίες επισκευές με πόρους του Δήμου Πειραιά.
 
Ασφαλτοστρώσεις
 
Το 80% των οδοστρωμάτων της Α’ Δημοτικής Κοινότητας είναι κατεστραμμένα ή έχουν εκτεταμένες τοπικές ζημιές (λακκούβες κ.α.). Διαπιστώνουμε ότι και αυτά τα έργα καθυστερούν πολύ καιρό.
 
Δενδροφυτεύσεις
 
Παρά τις επάλληλες οχλήσεις μας δεν έχουμε δει το συνολικό σχέδιο νέων φυτεύσεων που έχουμε ζητήσει. Αντίθετα έχουμε δει αποσπασματικές και όχι πάντα απαραίτητες κοπές δένδρων.
 
Συστεγάσεις νηπιαγωγείων│Η ανάγκη για σχολική στέγη
 
Απαιτείται οργανωμένα να αναζητηθούν χώροι και να προγραμματιστούν οι ανάγκες και η χωρική κατανομή των νέων σχολικών αιθουσών. Η τελευταία οργανωμένη κίνηση από τον Δήμο Πειραιά έγινε τη δεκαετία του 1980-1990. Τα σημερινά δεδομένα και οι τεχνικές/χωρικές περιγραφές έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά από τότε.
 
Κυκλοφοριακό και αφετηρία λεωφορείων στο Νοσοκομείο Μεταξά, Άγιο Βασίλειο
 
Αποτελεί κοινό τόπο, το διαπιστώσαμε και εμείς με επάλληλες αυτοψίες, ότι το Νοσοκομείο Μεταξά ασφυκτιά κυκλοφοριακά και ταυτόχρονα οι επισκέπτες, ασθενείς και εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες που έχουν σχέση με την ανυπαρξία στεγάστρου για προστασία κατά την αναμονή του λεωφορείου που τερματίζει τη διαδρομή του στην πλατεία Αγίου Βασιλείου.
 
Ζητούμε κυκλοφοριακά μέτρα για την απελευθέρωση της πρόσβασης ασθενοφόρων και επειγόντων περιστατικών στο νοσοκομείο όπως και κατασκευή στεγάστρου αναμονής επιβατών στην αφετηρία.
 
Πλατεία Καρπάθου
 
Ο «Πειραιάς για όλους» δεν έχει συμφωνήσει με την υπάρχουσα λύση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και στην πρώτη συνεδρίαση τον χειμώνα και στην δεύτερη πρόσφατα. Στην υφιστάμενη μορφή του, το γήπεδο αποτελεί πρόβλημα, ασφυκτιά το ίδιο και καταστρέφει την πλατεία. Έχει στηρίξει τις προσφυγές των κατοίκων, οι θέσεις μας και η ομιλία του επικεφαλής είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο, δημοσιευμένη και ξεκάθαρη. Η πλατεία Καρπάθου σήμερα δεν είναι πλατεία και το 5Χ5 ή το 4Χ4 θα επιδεινώσουν την υποβάθμισή της.
 
O «Πειραιάς για όλους» προτείνει την πλήρη αναθεώρηση της μελέτης, τη διεύρυνση της πλατείας Καρπάθου με την ενοποίησή της με την νησίδα της οδού Κλεισόβης, την απελευθέρωση της παιδικής χαράς από τα ακαλαίσθητα, υπερβολικού ύψους και ακατάλληλα ως προς το υλικό κιγκλιδώματα. Στη διευρυμένη μορφή της πλατείας, αν φύγουν τα κιγκλιδώματα, διατηρηθεί η παιδική χαρά, και αν επανεξεταστεί η θέση και το μέγεθος του γηπέδου, και αν αυτό μπορεί να ενταχθεί χωρίς να την καταστρέφει, τότε και υπό αυτούς τους όρους και με όλα αυτά τα «αν» είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε λύσεις. Αυτό σημαίνει ότι το υπάρχον σχέδιο μας βρίσκει ριζικά αντίθετους. Αναμένεται η αναθεωρημένη πρόταση από τον Δήμο Πειραιά και τότε θα τοποθετηθούμε ξανά αν χρειαστεί. Αν παραμένει το ίδιο ή κοντινό θα καταψηφίσουμε.
 
Κρουαζιέρα
 
Για το καυτό αυτό θέμα έχουμε τοποθετηθεί με επάλληλες παρεμβάσεις μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, στον ΟΛΠ, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στον Συνήγορο του Πολίτη, στη Βουλή των Ελλήνων. Τα μέλη μας συμμετείχαν και συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Τα τεκμηριωμένα κείμενά μας είναι δημοσιοποιημένα και αναρτημένα. Προγραμματίζουμε άμεσα νέο κύκλο δράσεων ευαισθητοποίησης των πολιτών και πίεσης προς την Πολιτεία. Θα ανακοινωθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά.
 
Παλατάκι
Ο δήμαρχος Πειραιά εδώ και έξι χρόνια διατείνεται ότι μεγάλο τμήμα της έκτασης «Παλατάκι» ανήκει στον Δήμο Πειραιά. Ως τώρα η έκταση αυτή δεν έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, δεν έχει προχωρήσει καμία κίνηση διεκδίκησης. Ζητούμε την άμεση άσκηση αγωγής κυριότητας για την κατοχύρωση της ιδιοκτησίας σε περίπτωση που ισχύουν όσα ο κύριος Μώραλης ισχυρίζεται. Σε αντίθετη περίπτωση φαίνεται ότι ο δήμαρχος χρησιμοποιεί αυτό το θέμα για επικοινωνιακούς και μόνο σκοπούς.

 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Το Υπουργείο Ναυτιλίας
δεν αντιλαμβάνεται τις
ανάγκες της ακτοπλοΐας
και της Νησιωτικότητας»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.34
Παράσημο
Μπορεί το κράτος να αποδείχτηκε για...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.25
«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για τη δημόσια υγεία;»
του Γιώργου Μακρυνού*   Το...

Ναυτιλία

23 Σεπτεμβρίου 2020, 23.10
Το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής
Για πρώτη φορά, συνεδρίασε σήμερα υπό την...
23 Σεπτεμβρίου 2020, 23.07
Η Πρέσβειρα της Ιταλίας στον ΟΛΠ
Αντιπροσωπεία από την πρεσβεία της...
21 Σεπτεμβρίου 2020, 16.06
ΠΕΝΕΝ: 24ωρη απεργία την Πέμπτη
«Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα πλαίσια του...

Πειραιάς

24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.17
Συνάντηση Γ. Μώραλη με τον Λιμενάρχη Πειραιά
Εθιμοτυπική συνάντηση είχε στο...
23 Σεπτεμβρίου 2020, 23.13
Επίσκεψη Ν. Μπελαβίλα σε σχολεία του Πειραιά
Το 6ο Γυμνάσιο Πειραιά στον Άγιο Νείλο...
22 Σεπτεμβρίου 2020, 22.49
Είδη πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες στην Καρδίτσα
Σε μια ανθρώπινη πρωτοβουλία προχωρά ο...