Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2020 18:20

Μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους στην Ναυπηγοεπισκευή

logoartc_f
Ερώτηση 22 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για το θάνατο 35χρονου μεταλλεργάτη στο λιμάνι του Πειραιά
 
Ερωτηματικά για τις συνθήκες θανάτου του 35χρονου μεταλλεργάτη, πατέρα ενός παιδιού, έθεσαν προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής καθώς και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι αρμόδιοι Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και 20 βουλευτές που συνυπογράφουν την ερώτηση. Συγκεκριμένα, ο 35χρονος έχασε την περασμένη Παρασκευή τη ζωή του, την ώρα που εργαζόταν σε ιδιωτικό συνεργείο επισκευής στο πλοίο M/V NODUS σημαίας Λιβερίας και ενώ οι εργασίες γίνονταν πάνω στο πλοίο, στη ράδα του Πειραιά και όχι σε οργανωμένο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
 
Περαιτέρω, για το τραγικό αυτό συμβάν το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, έχουν προβεί σε σοβαρές καταγγελίες για ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αναφέροντας σε σχετικές ανακοινώσεις τους πως «η δουλειά γίνονταν χωρίς καμία άδεια εργασιών, χωρίς gasfree, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνάδελφοι δούλευαν ασταμάτητα επί τέσσερα 24ωρα και χωρίς καν την πρόνοια από πλευράς των υπευθύνων εταιρειών του έργου για τα βασικά μέτρα». Ακόμη αναφέρουν πως «ο θάνατος του συναδέλφου οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν υπήρχε μετασχηματιστής που να μειώνει την τάση του ρεύματος, όπως προβλέπεται, και με το απλό σπάσιμο μια λάμπας φωτισμού σε κλειστό, γεμάτο υγρασία χώρο, είχαμε αυτά τα τραγικά αποτελέσματα».
 
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν απαντήσεις σχετικά με τις συνθήκες θανάτου του μεταλλεργάτη και τονίζουν ότι η ναυπηγοεπισκευή είναι ένας κλάδος με μεγάλο αριθμό εργατικών ατυχημάτων, που απαιτεί εντατικούς ελέγχους και λήψη μέτρων. Έχουν ερευνήσει τα αρμόδια Υπουργεία τις καταγγελίες των Συνδικαλιστών; Οι εργασίες στο πλοίο πραγματοποιούνταν χωρίς τις απαραίτητες άδειες, χωρίς πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας και χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό (μετασχηματιστής μείωσης της τάσης του ρεύματος); Είχε προηγηθεί έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές των εργασιών επισκευής; Ποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αναζητηθούν ευθύνες και θα αποδοθεί δικαιοσύνη για τον τραγικό θάνατο του 35χρονου μεταλλεργάτη; Ποια μέτρα πρόκειται να ληφθούν ώστε να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί όπως το ΣΕΠΕ, να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι και να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί, προκειμένου να προστατευτούν οι εργαζόμενοι του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής; 
 
Επιπλέον, η Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ εστιάζει και στο γεγονός ότι ενώ στην Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΠ, η οποία και κυρώθηκε το 2016 με το νόμο 4404, επιβάλλεται τόσο η υλοποίηση ως υποχρεωτικών επενδύσεων έργων αξίας 55 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης όσο και η διευκόλυνση της άσκησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβανομένων και της διαθεσιμότητας υποδομών, εντούτοις ακόμη δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στην ΝΕΖ για την εκτέλεση εργασιών ναυπηγοεπισκευής και δεν έχουν προχωρήσει οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών.  
 
Τέλος, υπενθυμίζεται από τους βουλευτές της Αντιπολίτευσης ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι από τις Λιμενικές Αρχές στη ΝΕΖ, για θέματα αρμοδιότητας τους, ενώ ενισχύθηκε ουσιαστικά το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, με προσωπικό και σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα, με σημαντικά αποτελέσματα στον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας. 
 
Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: 
-κ.  Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής
- κ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
 
Θέμα: «Ερωτήματα για το θάνατο 35χρονου μεταλλεργάτη στο λιμάνι του Πειραιά»
 
O θάνατος 35χρονου εργαζόμενου σε ιδιωτικό συνεργείο επισκευής, στο πλοίο M/V NODUS σημαίας Λιβερίας, πατέρα ενός παιδιού, την περασμένη Παρασκευή, εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστύχημα. 
Με ανακοίνωση τους, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, προβαίνουν σε σοβαρές καταγγελίες για ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας αφού όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «η δουλειά γίνονταν χωρίς καμία άδεια εργασιών, χωρίς gasfree, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνάδελφοι δούλευαν ασταμάτητα επί τέσσερα 24ωρα και χωρίς καν την πρόνοια από πλευράς των υπευθύνων εταιρειών του έργου για τα βασικά μέτρα». Επίσης στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «Ο θάνατος του συναδέλφου οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν υπήρχε μετασχηματιστής που να μειώνει την τάση του ρεύματος, όπως προβλέπεται, και με το απλό σπάσιμο μια λάμπας φωτισμού σε κλειστό, γεμάτο υγρασία χώρο, είχαμε αυτά τα τραγικά αποτελέσματα».
 
Επιπρόσθετα, το γεγονός και μόνο ότι οι εργασίες γίνονταν πάνω στο πλοίο, στη ράδα του Πειραιά και όχι σε οργανωμένο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, δημιουργεί απορίες τόσο για την διαθεσιμότητα χώρων στη Ζώνη, όσο και για την πορεία της εκτέλεσης έργων αναβάθμισης της. Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΠ, η οποία κυρώθηκε το 2016 με το νόμο 4404, επιβάλλει τόσο την υλοποίηση, ως υποχρεωτικών, επενδύσεων έργων αξίας 55 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, όσο και την διευκόλυνση της άσκησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβανομένων και της διαθεσιμότητας υποδομών. 
 
Επίσης υπενθυμίζεται ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι από τις Λιμενικές Αρχές στη ΝΕΖ, για θέματα αρμοδιότητας τους, ενώ ενισχύθηκε ουσιαστικά το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, με προσωπικό και σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα, με σημαντικά αποτελέσματα στον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας. 
Επειδή, οι καταγγελίες των Συνδικάτων, όχι μόνο είναι πολύ σοβαρές, αλλά αφορούν στον τραγικό θάνατο ενός νέου ανθρώπου, πατέρα ενός παιδιού,
Επειδή, το τραγικό δυστύχημα αφορά σε ένα κλάδο με μεγάλο αριθμό εργατικών ατυχημάτων, που απαιτεί εντατικούς ελέγχους και λήψη μέτρων,  
 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
 
1. Επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών, ότι οι εργασίες στο πλοίο NODUS, στο οποίο συνέβη το δυστύχημα, πραγματοποιούνταν χωρίς τις απαραίτητες άδειες, χωρίς πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας και χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό (μετασχηματιστής μείωσης της τάσης του ρεύματος); Είχε προηγηθεί έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές των εργασιών επισκευής; 
 
2. Επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες ότι οι εργαζόμενοι «δούλευαν ασταμάτητα επί τέσσερα 24 ωρα», προφανώς κατά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας; Σε ποιες ενέργειες προέβησαν για να διερευνήσουν τις σχετικές καταγγελίες; 
 
3. Σε ποιες ενέργειες προέβησαν ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αναζητηθούν ευθύνες και θα αποδοθεί δικαιοσύνη για τον τραγικό θάνατο του 35χρονου μεταλλεργάτη;  
 
4. Πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μη διαθεσιμότητας χώρων στη ΝΕΖ για την εκτέλεση εργασιών ναυπηγοεπισκευής; 
 
5. Πως εξελίσσονται οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών της ΝΕΖ με δεδομένη την πρόβλεψη στη Σύμβαση Παραχώρησης για υλοποίησης υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 55 εκατ. ευρώ;  
 
6. Σε ποια μέτρα σκοπεύουν να προβούν ώστε να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί όπως το ΣΕΠΕ, να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι και να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί, προκειμένου να προστατευτούν οι εργαζόμενοι της ναυπηγοεπισκευής; 
 
Οι ερωτώντες βουλευτές
 
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αχτσιόγλου Έφη
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Δρίτσας Θοδωρής
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα 
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
 Παπανάτσιου Κατερίνα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σπίρτζης Χρήστος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φίλης Νικόλαος
Ψυχογιός Γιώργος

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

Το φιάσκο της μάσκας
στα σχολεία …
 
«Κτηριακά ακατάλληλος
χώρος για ασθενείς με
COVID-19»

Το μήνυμα του Δημάρχου
Περάματος για την νέα
σχολική χρονιά

«Ο Παναγιώτης
Κανελλόπουλος που εμπνέει
και σήμερα»
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

17 Σεπτεμβρίου 2020, 19.00
ΚΚΕ: Όχι παιχνίδια με την υγειά τον παιδιών μας…
Ανακοίνωση της ΚΟΒ Κερατσινίου του...
17 Σεπτεμβρίου 2020, 10.20
Επτά χρόνια από την δολοφονία του Παύλου Φύσσα
Κάλεσμα του Δήμου...
16 Σεπτεμβρίου 2020, 20.23
Το φιάσκο της μάσκας στα σχολεία …
Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό...

Ναυτιλία

17 Σεπτεμβρίου 2020, 10.18
Βήματα απεγκλωβισμού των Ναυτεργατών από το «ANGELIC GLORY»
Αποφασιστική η παρέμβαση της...
17 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Στον αέρα 800 επαγγελματικά σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου…
Μετά από 30 χρόνια οι επαγγελματίες...
16 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Το κρουαζιερόπλοιο “Mein Schiff 6” στο Λιμάνι του Πειραιά
  Το κρουαζιερόπλοιο "Mein Schiff 6"...

Πειραιάς

17 Σεπτεμβρίου 2020, 19.04
Οδηγίες ενόψει των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων
Ενόψει των Επικίνδυνων Καιρικών...
17 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Δικαστήρια Πειραιά: Από τις Αποθήκες της Θηβών στο… εργοστάσιο Κεράνη
Συνέντευξη στο Κανάλι Ένα 90.4 και στον...
16 Σεπτεμβρίου 2020, 18.50
«Ημέρες Θάλασσας 2020» ξεκινούν οι εκδηλώσεις
Ξεκινούν αύριο οι εκδηλώσεις «Ημέρες...