Κυριακή, 25 Αυγούστου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Δευτέρα, 05 Αυγούστου 2019 22:28

«Και όμως , και τα δρομολογημένα αλλάζουν…»

damanaki ixthok1
Του Χρήστου Λαμπρίδη 
 
Στις 15 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε η πρώτη τακτική συνέλευση του Πανελληνίου Συλλόγου Ναυπηγείων Καρνάγιων/ Ταρσανάδων στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη. Αυτή η πρώτη συνέλευση αποτέλεσε ιδιαίτερα ελπιδοφόρο γεγονός, καθώς άνθρωποι του μόχθου, αποφάσισαν να παλέψουν οργανωμένα, όχι μόνο για να μπορέσουν να συνεχίσουν να ζουν από τη δουλειά τους αλλά για να διατηρήσουν ζωντανή μια τέχνη άρρηκτα συνδεδεμένη με την παράδοση και την ιστορία του τόπου μας. Την τέχνη της κατασκευής και συντήρησης παραδοσιακών σκαφών. Σε αυτή τους την προσπάθεια βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν άνθρωποι που αγαπούν την ιστορική αυτή τέχνη και τα παραδοσιακά σκαριά
 
Σε αυτή την πρώτη συνέλευση είχα την τιμή να συμμετέχω εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας και να κάνω ένα σύντομο απολογισμό του έργου της κυβέρνησης για τον κλάδο. Εκεί ανακοίνωσα τη σύσταση Διεύθυνσης για τη Ναυπηγοεπισκευή στο Υπουργείο Ναυτιλίας, την εισαγωγή διατάξεων και άλλων θεσμικών πράξεων οι οποίες έδιναν τη δυνατότητα αδειοδοτήσεων στα καρνάγια και άνοιγαν το δρόμο για την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
 
Επίσης ανακοίνωσα ότι από το φθινόπωρο του 2019 θα ξεκινούσε για πρώτη φορά διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης για τον τομέα της ναυπηγοεπισκευής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής μέσα στο οποίο συμπεριλαμβανόταν και η ειδικότητα του «καραβομαραγκού». Ζήτησα μάλιστα από τους παριστάμενους να συνεργαστούν με το Πανεπιστήμιο και τις Υπηρεσίες του Υπουργείου ώστε να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία για το σκέλος της πρακτικής άσκησης στα παραδοσιακά καρνάγια. Για έναν κλάδο που κινδυνεύει να χαθεί και μαζί του να χαθεί μια ιστορική τέχνη αιώνων, η ανακοίνωση αυτή θεωρώ ότι ήταν σημαντική και γι ΄αυτό έτυχε του ζωηρού ενδιαφέροντος των μελών του Συλλόγου.
 
Στο τέλος βέβαια ανέφερα ως όφειλα ότι εκπροσωπώ την παρούσα (τότε) κυβέρνηση, την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και ότι μπορώ να δεσμευτώ για τη συνέχεια των δρομολογημένων αυτών έργων μόνο εφόσον δεν υπάρξει κυβερνητική αλλαγή.
 
Αυτή μου η τοποθέτηση, προκάλεσε το σχόλιο εκπρόσωπου φορέα που απηύθυνε χαιρετισμό μετά από εμένα και αφού ανέφερε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές (και) στον τομέα της εκπαίδευσης είναι θετικές, είπε στα μέλη του Συλλόγου ότι θα συνεχιστούν και με την επόμενη κυβέρνηση, όποια και αν είναι αυτή. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «αυτά είναι δρομολογημένα, δεν αλλάζουν».
 
Το κίνητρο γι΄αυτό το σχόλιο δεν το γνωρίζω. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι στα προγράμματα σπουδών των οποίων την έναρξη ανέστειλε πριν μερικές ημέρες η κ. Κεραμέως για 11 Πανεπιστήμια, ήταν και αυτό για τη ναυπηγοεπισκευή που θα πραγματοποιούνταν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Η κ. Κεραμέως ανέστειλε ένα πρόγραμμα το οποίο:
 
- περίμενε ο κόσμος του κλάδου αρκετά χρόνια και για το οποίο δούλεψαν εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων ανιδιοτελώς, διαθέτοντας χρόνο και ενέργεια.
 
- ενίσχυε τις αναπτυξιακές προοπτικές ενός κλάδου που ανταγωνίζεται διεθνώς στηριζόμενος στην καινοτομία και την τεχνογνωσία
 
- στον κλάδο των καραβομαραγκών, είχε στόχο να δώσει εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους τεχνίτες που θα μπορούσαν, τόσο να κατασκευάσουν νέα, όσο και να συντηρήσουν ή επισκευάσουν τα υπάρχοντα παραδοσιακά σκάφη και έτσι να συμβάλουν στη διατήρηση της τέχνης αυτής.
 
- Στην ειδικότητα των καραβομαραγκών έδινε βαρύτητα στην πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης δίπλα σε παλιούς, έμπειρους τεχνίτες γιατί οι συντελεστές του αναγνώριζαν τον υπαρκτό κίνδυνο τα επόμενα λίγα χρόνια να χαθεί οριστικά ένας κλάδος άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορική παράδοση
 
Η είδηση της ακύρωσης του προγράμματος είναι μια κακή είδηση. Η κ. Κεραμέως και συνολικά η κυβέρνηση αγνόησε τους προαναφερόμενους κινδύνους, τις αναπτυξιακές προοπτικές του κλάδου που συνδέονται με την εκπαίδευση και απαξίωσε την προσπάθεια όλων όσων συνετέλεσαν στη διαμόρφωση του προγράμματος. Η πρόθεση της Νέας Δημοκρατίας να εξασφαλίσει πελατολόγιο για τα ιδιωτικά ΙΕΚ ακύρωσε μια σημαντική προσπάθεια των τελευταίων ετών.
 
Ωστόσο αυτή η απόφαση της κ. Κεραμέως μας διδάσκει ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Κάθε πολιτική παράταξη έχει τις δικές αξίες και αρχές, μεροληπτεί υπέρ συγκεκριμένων κοινωνικών στρωμάτων και ας υποστηρίζεται από ορισμένους το αντίθετο.
 
Η προσπάθεια για τη ύπαρξη οργανωμένου συστήματος δημόσιας εκπαίδευσης στη ναυπηγοπισκευή ξεκίνησε να αποδίδει καρπούς επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ γιατί ακριβώς ταίριαζε με μια αντίληψη στο χώρο της αριστεράς που θεωρεί τη Μικρομεσαία Επιχείρηση κινητήριο μοχλό της οικονομίας. Ταίριαζε με την αντίληψη που αντιμετωπίζει την εργασία, τόσο ως προς τις εργασιακές συνθήκες όσο και ως προς το απόθεμα της τεχνογνωσίας, τον βασικό συντελεστή της οικονομικής και κοινωνικής εξέλιξης.
 
Αντίθετα, ο στόχος της Νέας Δημοκρατίας να ενισχύσει τις μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και ταυτόχρονα να μετατρέψει σε εμπόρευμα προς πώληση υπηρεσίες δημοσίου ενδιαφέροντος δεν αφήνει χώρο για την ανάπτυξη τέτοιων πρωτοβουλιών.
 
Ωστόσο τίποτα δεν είναι δεδομένο, και οι δρομολογημένες ακυρώσεις είναι δυνατό να αλλάξουν. Αρκεί, να συνεχιστεί με τρόπο αποτελεσματικό η διεκδίκηση του πάνδημου αιτήματος για οργανωμένη δημόσια εκπαίδευση στη ναυπηγοεπισκευή, ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που δημιουργούν οι πολιτικές στοχεύσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας .
 
Ο Χρήστος Λαμπρίδης είναι πρώην Γ.Γ Λιμένων και λιμενικής πολιτικής 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Το master plan του ΟΛΠ
στο επίκεντρο
 
Ο «Γαλάζιος» εφοπλιστής
της Σαμοθράκης 

Η Απάντηση του Χρ. Σπίρτζη
για το δυστύχημα στον Πόρο

«Η αποτυχία της ιδιωτικής
πρωτοβουλίας στην
Ακτοπλοΐα»

Γεγονότα

Καλωσορίσατε στον
προορισμό σας με μόλις
ένα κλικ

Ελληνικά Πετρέλαια:
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

«Water Sports Certified
Quality» 

podosfairiki_synerg.logo1
Επίσημη επίσκεψη στον ΟΛΠ…

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

23 Αυγούστου 2019, 22.18
Η Απάντηση του Χρ. Σπίρτζη για το δυστύχημα στον Πόρο
Η Απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη,...
21 Αυγούστου 2019, 10.51
«Απαράδεκτη η παρέμβαση των ΗΠΑ»
«Απαράδεκτη» θεωρεί την παρέμβαση των ΗΠΑ...
19 Αυγούστου 2019, 19.19
Ο «Γαλάζιος» εφοπλιστής της Σαμοθράκης
Ούτε μία ούτε δύο αλλά έξι φορές τον...

Ναυτιλία

24 Αυγούστου 2019, 23.11
Τα δρομολόγια του «Άρτεμις» στη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη
Καθορίστηκαν από τον εταιρία Hellenic Seaways και...
23 Αυγούστου 2019, 22.01
Το  ‘ANDROS JET’ ολοκληρώνει τα δρομολόγια του στη Σαμοθράκη
Η SEAJETS σε συντονισμό με το Υπουργείο...
19 Αυγούστου 2019, 19.12
Η αποτυχία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην Ακτοπλοΐα»
Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ για την...

Πειραιάς

21 Αυγούστου 2019, 10.59
Ολυμπιακός – Κράσνονταρ απόψε στο «Καραϊσκάκης»
Το πρώτο από τα δύο βήματα που απομένουν...
20 Αυγούστου 2019, 23.51
Το master plan του ΟΛΠ στο επίκεντρο
Με τον Υπουργό Ναυτιλίας και...
20 Αυγούστου 2019, 18.12
 28 Αυγούστου η ορκωμοσία της νέας Δημοτικής Αρχής
Ητελετή ορκωμοσίας της νέας...