Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Παρασκευή, 08 Φεβρουαρίου 2019 00:12

Η απάντηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» για τη Γέφυρα στη Λαμπράκη

logoartc_f
Η απάντηση της "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ" για τα δημοσιεύματα και τις καταγγελίες επικινδυνότητας της γέφυρας στην Γρηγορίου Λαμπράκη:
 
"Η γέφυρα Λαμπράκη κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’60 με τους τότε ισχύοντες κανονισμούς.
 
Στην εργολαβία της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, επειδή στη γέφυρα  υπήρχαν ορατές επιφανειακές φθορές, προβλέφθηκε στις περιοχές που έχει φθαρεί το σκυρόδεμα και έχει αποκαλυφθεί ο οπλισμός, να πραγματοποιηθούν οι προβλεπόμενες από τους κανονισμούς εργασίες για την αποκατάστασή τους.
 
Οι εργασίες αυτές με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου, είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες.
 
Παράλληλα η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., έγκαιρα, από το 2015, προκειμένου να διερευνήσει την επίδραση του Τραμ στα εντατικά μεγέθη της γέφυρας, προέβη στις παρακάτω ενέργειες :
 
1. Ανέθεσε στην εταιρεία «ΝΑΜΑ LAB Εργαστήριο Γεωτεχνικής  Μηχανικής, Δοκιμών Υλικών και Ποιοτικού Ελέγχου Α.Ε.»,  μέσω της αναδόχου του έργου εταιρείας  «ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.», την εκτέλεση επιτόπου εργαστηριακών δοκιμών για τη δομική αξιολόγηση της γέφυρας.
 
Η έρευνα περιελάμβανε :
την εκτέλεση δοκιμών κρουσιμέτρου σε σκληρυμένο σκυρόδεμα
την εκτέλεση δοκιμών προσδιορισμού ταχύτητας διάδοσης υπερήχων σε σκληρυμένο σκυρόδεμα
την καταγραφή οπλισμού και
τη λήψη, διαμόρφωση και προσδιορισμό αντοχής σε θλίψη πυρήνων σκυροδέματος.
 
Σκοπός της παραπάνω έρευνας ήταν ο έλεγχος της ποιότητας του σκυροδέματος του φέροντος οργανισμού και ο προσδιορισμός του οπλισμού των δομικών στοιχείων της γέφυρας, τα δε αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκαν στη συνέχεια στις μελετητικές εργασίες για τη δημιουργία των αναλυτικών προσομοιωμάτων των τριών αντιπροσωπευτικών αμφιέρειστων ανοιγμάτων του φορέα της γέφυρας.
 
2. Ανέθεσε στο ΕΜΠ την πραγματοποίηση δοκιμαστικών φορτίσεων στα αντιπροσωπευτικά ανοίγματα του φορέα της ανωδομής της γέφυρας, προκειμένου με τα αποτελέσματα να γίνει η βαθμονόμηση των υπολογιστικών προσομοιωμάτων, προσεγγίζοντας με ικανοποιητική αξιοπιστία την πραγματική κατασκευή.
 
3. Ανέθεσε στο μελετητικό γραφείο Α. Σπυρόπουλος, μέσω της Αναδόχου εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. την εκπόνηση συγκριτικών αναλύσεων για τα τρία (3) αντιπροσωπευτικά ανοίγματα του φορέα ανωδομής της γέφυρας Λαμπράκη, με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο τα φορτία του Τραμ επέφεραν ή όχι αύξηση της καταπόνησης στα εξεταζόμενα ανοίγματα σε σύγκριση με τα οδικά κανονιστικά φορτία της εποχής που κατασκευάσθηκε η γέφυρα.
 
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις προαναφερόμενες διερευνήσεις και αναλύσεις είναι :
 
α.Επιβεβαιώνεται ότι η διέλευση του Τραμ δεν επιφέρει αύξηση των εντατικών μεγεθών της γέφυρας και για τα τρία αντιπροσωπευτικά ανοίγματα της γέφυρας. Δηλαδή, συγκριτικά με την αρχική μελέτη κατασκευής της γέφυρας, η διέλευση του Τραμ δεν δημιουργεί πρόσθετη καταπόνηση του φορέα και δεν επιβαρύνει την υφιστάμενη γέφυρα.
 
β. Τα αναπτυσσόμενα βέλη κάμψης που μετρήθηκαν με τις δοκιμαστικές φορτίσεις, που πραγματοποίησε το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, είναι μικρότερα των αντίστοιχων που προκύπτουν από τις αναλύσεις.
 
γ. Όσον αφορά τη συγκριτική εξέταση με τα πρόσθετα φορτία Τραμ, κατά τον αντισεισμικό έλεγχο του φορέα της γέφυρας, από την ανάλυση προέκυψε, ότι οι ταλαντούμενες μάζες, με την προσθήκη του φορτίου του συρμού του Τραμ, είναι μικρότερες σε σχέση με το σύνολο των κινητών της αρχικής μελέτης.
 
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αναβάθμιση της στατικής επάρκειας της γέφυρας Λαμπράκη, λόγω της λειτουργίας του ΤΡΑΜ, δεν κρίνεται απαραίτητη. Όλα τα ανωτέρω στοιχεία έχουν διαβιβασθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς, χωρίς να έχει αμφισβητηθεί η ορθότητά τους.
 
Παρ’ όλα αυτά η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ως φορέας υλοποίησης Έργων Κοινής Ωφέλειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής, προετοιμάζει τα τεύχη για τη δημοπράτηση ενός ανεξάρτητου έργου για την αναβάθμιση του φέροντα οργανισμού της γέφυρας Λαμπράκη και της σεισμικής συμπεριφοράς αυτής, με σκοπό την επέκταση του χρόνου ζωής της και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες νέους κανονισμούς. Σκοπός του έργου είναι η, σε βάθος χρόνου, διαφύλαξη της αρτιότητας του έργου του Τραμ, μέσω της επέκτασης του χρόνου ζωής της γέφυρας Λαμπράκη και δεν θα επηρεάσει την έναρξη της λειτουργίας του Τραμ.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η πόλη του Πειραιά ενωμένη
απέναντι στην κατασκευή «mall» 
 
 
Νέα πολιτική κίνηση
στον χώρο της κεντροδεξιάς 

«Η αναθεώρηση του
άρθρου 16 είναι ζήτημα 
δημοκρατίας»

«Κυβέρνηση ιδεολογικής μειοψηφίας»
 
 
 

Γεγονότα

Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ εξοπλίζει τα
Κέντρα Υγείας Ιθάκης και
Σάμης Κεφαλληνίας

Η γιορτή του συλλόγου
Βιβλιοχαρτοπωλών Πειραιά

Η Διαμάντω Μανωλάκου στο
Σύλλογο Καθαριστριών Πειραιά

podosfairiki_synerg.logo1
 
Κρουαζιέρα: Η πολυτέλεια
περνά και από τη
γαστρονομία

Εθελοντική αιμοδοσία από το
σύλλογο δρομέων υγείας 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

21 Φεβρουαρίου 2019, 20.30
Νέα πολιτική κίνηση στον χώρο της κεντροδεξιάς
«Η ΝΔ έχει αφήσει ακάλυπτο έναν τεράστιο...
21 Φεβρουαρίου 2019, 15.30
Συνάντηση Κατσαφάδου - Βλαχάκου
Ο αναπληρωτής τομέαρχης...
20 Φεβρουαρίου 2019, 20.37
«Η αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι ζήτημα δημοκρατίας»
Η συζήτηση για την Αναθεώρηση του...

Ναυτιλία

22 Φεβρουαρίου 2019, 17.49
ΟΛΠ: Το λιμάνι του Πειραιά και η «περιβαλλοντική βιωσιμότητα»
«Η έννοια της «περιβαλλοντικής...
19 Φεβρουαρίου 2019, 15.46
«Project ELEFSINA» προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος
Η ομάδα εθελοντών δυτών “We Dive We Clean” στα...
19 Φεβρουαρίου 2019, 15.41
 Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου στην Αρχαία Ολυμπία
Στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο...

Πειραιάς

22 Φεβρουαρίου 2019, 17.54
 Η πόλη του Πειραιά ενωμένη απέναντι στην κατασκευή «mall»
Στο «Πολιτικό Καφενείο» της ΕΡΑ1 με της...
22 Φεβρουαρίου 2019, 17.51
Περιοδεία Μανωλάκου-Πρωτούλη στην Πειραϊκή
Περιοδεία στην Πειραϊκή...
22 Φεβρουαρίου 2019, 17.45
Η απάντηση Δ. Καρύδη στον Ν. Μπελαβίλα
Ο πρώην βουλευτής και υποψήφιος...