Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου, 2017

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017 01:00

Οικολογική καταστροφή με απρόβλεπτες συνέπειες

logoartc_f
Αυτοψία στο παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού Κόλπου για να εκτιμηθούν η κατάσταση από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2» και η πορεία των εργασιών απορρύπανσης, θα πραγματοποιήσουν σήμερα, στις 08.30 το πρωί, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, και ο Αρχηγός του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχος ΛΣ, Σταμάτιος Ράπτης, με πλωτό περιπολικό σκάφος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, το οποίο θα αποπλεύσει από την Πλοηγική Υπηρεσία του Πειραιά.
 
Στις 11:00, με πρωτοβουλία του Υπουργείου, θα ενημερωθούν αρμοδίως οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Περιφέρειας Πειραιά για την εξέλιξη των επιχειρήσεων, ενώ στις 13:00 ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Γ.Γ. ΥΝΑΝΠ Διονύσιος - Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο Αρχηγός του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. θα μεταβούν στην περιοχή του ναυαγίου και στη Σαλαμίνα, όπου θα έχουν συνάντηση με τη Δήμαρχο, Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου. 
 
Στις 15:00 θα πραγματοποιηθεί, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, κοινή Συνέντευξη Τύπου των υπουργών Παναγιώτη Κουρουμπλή και Σωκράτη Φάμελλου προς τους διαπιστευμένους ναυτιλιακούς συντάκτες. 
 
Για ανεπάρκεια των αρχών και τις ευθύνες της κυβέρνησης κάνουν λόγο οι αντιδράσεις των φορέων της πόλης.
 
Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:
 
Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.
Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11…..
Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα  μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!
 
Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!
 
Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!
 
Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.
 
Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε  περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ’ επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά.
 
Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεατύδα κ.λπ.      
 
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!!!   
 
Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο Υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς  ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα»  ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.
 
Τα συμπεράσματα οφείλουν να τα βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά που ένα τριήμερο βιώνουν την δυσοσμία και την καταστροφή των ακτών τους!!
 
Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή..
 
Δήλωση του Δημήτρη Καρύδη:
 
Ο πρώην Βουλευτής Α΄ Πειραιά του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Καρύδης, έκανε τη ακόλουθη δήλωση:
Η Περιβαλλοντική καταστροφή του Σαρωνικού, της Σαλαμίνας και του Πειραιά από την Πειραϊκή έως την Φρεατίδα λόγω της βύθισης του δεξαμενόπλοιου, είναι ανυπολόγιστη και εφιαλτική.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας πιάστηκαν κυριολεκτικά στον ύπνο.
Ο λαλίστατος… κατά τα άλλα αρμόδιος υπουργός κ. Κουρουμπλής, από την Κυριακή είναι εξαφανισμένος και φέρει μεγάλες ευθύνες.
Τέσσερις μέρες μετά την βύθιση του δεξαμενόπλοιου, αντί να περιοριστεί το πρόβλημα με την πετρελαιοκηλίδα μεγαλώνει επικίνδυνα.
Ο Σαρωνικός εκπέμπει SOS.
Οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά είναι αγανακτισμένοι και εξοργισμένοι με την ανικανότητα των κυβερνητικών υπευθύνων.
Επιτέλους έστω και τώρα ας οργανωθούν και ας κάνουν ότι πρέπει για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της τεράστιας αυτής οικολογικής καταστροφής
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η Ρένα Δούρου στην 
εισαγγελέα του Αρείου Πάγου 
 
Αυτοψία Λαμπρίδη στις
Λιμενικές εγκαταστάσεις
της Δ. Αττικής

Η ΝΔ καταψηφίζει το
Νομοσχέδιο του
Υπ. Ναυτιλίας

«Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο
προσφέρει άριστες σπουδές»

Γεγονότα

Τρία νέα φωτοβολταϊκά
πάρκα από την
«ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες»

Έκθεση φωτογραφίας…
Πέτρου Κασιμάτη και
Νίκου Μπαρδούνια

«Της Κυριακής τα είδωλα»
για τα 90 χρόνια της
Προοδευτικής

podosfairiki_synerg.logo1
Συνεργασία Περιφέρειας και
ΠΕΣΥΔΑΠ για το όρος
Αιγάλεω 

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

13 Νοεμβρίου 2017, 23.02
«Μέτρα στήριξης των μικρών νησιών»
«Δήλωση της Βουλευτή Α΄ Πειραιά και...
13 Νοεμβρίου 2017, 22.55
Η ΝΔ καταψηφίζει το Νομοσχέδιο του Υπ. Ναυτιλίας
Εισήγηση  Τομεάρχη Ναυτιλίας και...
13 Νοεμβρίου 2017, 00.49
Γεννηματά και Ανδρουλάκης στο β΄γύρο
Φώφη Γεννηματά και Νίκος Ανδρουλάκης...

Ναυτιλία

17 Νοεμβρίου 2017, 12.19
Αυτοψία Λαμπρίδη στις Λιμενικές εγκαταστάσεις της Δ. Αττικής
Με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας...
16 Νοεμβρίου 2017, 00.35
Παράσταση διαμαρτυρίας των Λιμενεργατών για τις μετατάξεις
Αντιπροσωπεία των συνδικαλιστικών...
13 Νοεμβρίου 2017, 18.18
Νέος σταθμός Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Ηρακλείου
«Ιδιαίτερης σημασίας, όχι μόνο για το...

Πειραιάς

17 Νοεμβρίου 2017, 12.06
«Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο προσφέρει άριστες σπουδές»
Το μήνυμα του νεοεκλεγέντος Πρύτανη...
17 Νοεμβρίου 2017, 09.46
Απάντηση της ΔΗΡΑΠ στο «Λιμάνι της Αγωνίας»
«Επειδή πολλά γράφονται και...
16 Νοεμβρίου 2017, 19.17
Κλειστά αύριο Παρασκευή 10 σχολεία του Δήμου Πειραιά
Με απόφαση του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη...